У яких випадках звертатися до соціального педагога?
  • якщо у Твоїй родині є проблеми, які Тебе постійно турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим;
  • якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації;
  • якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога лікаря або юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків;
  • і просто коли Тобі здається, що всі інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не зрозуміє…
Що робити, якщо мене обзивають в школі: поради , як боротися зі шкільним буллінгом

БУЛІНГ —(англ.bullying, від анг. «bully» — хуліган, забіяка, задирака, грубіян, насильник, «to bully» — задиратися, знущатися, змушувати погрозами, bully — залякувати, цькувати)— прояв агресії з подальшим залякуванням особистості і появою можливості її повногопідпорядкування собі і своїм інтересам. Це повторювані, свідомі, навмисні та обдумані дії з наміром нашкодити, викликати страх шляхом погрози подальшою агресією.

КІБЕР-БУЛІНГ— це новітня форма агресії, що передбачає жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити людину з використанням інформаційно-комунікаційних засобів: мобільних телефонів, електронної пошти, соціальних мереж тощо.

Види булінгу можна об’єднати в групи:вербального, фізичного та емоційного (соціального) знущання,які часто поєднуються для більш сильного впливу.

Причини булінгу

Булінг може виникати як компенсація за невдачі:

  • у навчанні,
  • суспільному житті,
  • від тиску та жорстокого поводження батьків чи інших дорослих,
  • при недостатній увазі з боку дорослих;
  • як крайній засіб, коли учень вичерпав всі інші можливості для задоволення своїх потреб;
  • у випадках, коли учні протестують проти певних правил, виражаючи невдоволення, прагнучи зруйнувати дещо в своєму оточенні.

Окрім того, причинами булінгу може бути:

  • помилкове уявлення про те, що агресивна поведінка допустима;
  • бажання завоювати авторитет в очах друзів та однолітків;
  • бажання привернути увагу впливових дорослих;
  • нудьга, здирство;
  • часто діти вважають знущання способом стати популярними, керувати та мати вплив на інших, привернути увагу, змусити інших їх боятися;
  • булінг у шкільному середовищі може виникати і тоді, коли відбувається боротьба між учнями за вищий статус у груповій ієрархії, задоволення своїх соціальних потреб та як інструмент маніпулювання та контролю учнем свого мікросоціуму.

Кілька стратегій, які можуть допомогти покращити ситуацію і своє самопочуття, зумовлене тим, що відбувається:

  • Уникай бешкетника й перебувай у товаристві друзів. Не заходь у туалет, якщо задирака знаходиться там, не ходи в роздягалку, коли немає нікого поруч. Постійно перебувай у товаристві приятеля, щоб не залишатись наодинці з недругом. Перебувай в оточенні приятелів у транспорті (у шкільному автобусі), у коридорах або на перерві – скрізь, де можна зустріти бешкетника. Запропонуй те ж саме своєму другу.
  • Стримуй гнів. Розхвилюватись у зв’язку зі знущанням природно, але саме цього й домагаються бешкетники. Це змушує їх відчувати себе сильнішими. Намагайся не реагувати плачем, не червоній і не переймайся. Це вимагає великої кількості тренувань, але це корисна навичка дати відсіч бешкетнику. Іноді корисно практикувати стратегію приведення себе в повну рівновагу, наприклад, рахувати до десяти, записувати свої гнівні слова на аркуші паперу, робити глибокий вдих або просто йти. Іноді треба навчати дітей робити непроникний вираз обличчя, поки вони не позбудуться небезпеки (посмішка або сміх можуть провокувати розбишаку).
  • Дій хоробро, йди та ігноруй бешкетника. Твердо й чітко скажи йому, щоб він припинив, а потім розвернись й піди. Намагайся ігнорувати образливі зауваження, наприклад, демонструй байдужість чи вдавай, що ти захоплений бесідою по мобільному телефону. Ігноруючи задираку, ти показуєш, що він тобі байдужий. Зрештою, він, імовірно, утомиться діставати тебе.
  • Розкажи дорослим про знущання. Учителі, директор школи, батьки можуть допомогти припинити знущання.
  • Розповідай про це. Поговори з кимось, кому ти довіряєш, наприклад, із завучем, учителем, братом, сестрою або другом. Вони можуть запропонувати деякі корисні поради, і навіть якщо вони не можуть виправити ситуацію, це допоможе тобі відчути себе менш самотнім.
  • Усунь провокаційні фактори. Якщо розбишака вимагає від тебе грошей на обід, принось обід із собою. Якщо він намагається відібрати твій музичний плеєр, не бери його до школи.

Декілька порад на випадок, якщо вас залякують або переслідують у мережі:

  • Повідомляйте про залякування в мережі, незважаючи на те, чи воно стосується вас безпосередньо. Позначайте такі випадки для розгляду командою YouTube. Блокуйте користувачів, які залякують або переслідують.
  • Ніколи не відповідайте на такі коментарі, адже це може лише погіршити ситуацію. Хоча це й складно, спробуйте ігнорувати образи.
  • Зберігайте та роздруковуйте образливі повідомлення, публікації, зображення чи відео, які ви отримали чи побачили.
  • Занотовуйте дату та час публікації образливих повідомлень, а також будь-які дані про особу, яка їх опублікувала.
  • Не передавайте відео чи повідомлення, метою яких є залякування в мережі, адже ви станете співучасником.
  • Якщо вас постійно ображають, спробуйте змінити свій ідентифікатор користувача, псевдонім або профіль.
  • Насамкінець, не ігноруйте випадки залякування інших осіб у мережі. Якщо ви натрапите на такий випадок, повідомте про це та запропонуйте свою допомогу – розкажіть користувачеві про CyberMentors.

Почувайтеся безпечно в мережі, використовуючи наведені нижче поради щодо запобігання залякуванню:

  • Не публікуйте в мережі особисту інформацію.
  • Нікому не повідомляйте свої паролі.
  • Обдумуйте свої висловлювання, перш ніж публікувати їх у мережі.
  • Поважайте погляди інших користувачів. Те, що ви з кимсь не погоджуєтесь, не дає вам права бути грубим або ображати інших.
  • Періодично шукайте відомості про себе в Google. Ви зможете побачити в мережі інформацію про себе, яка доступна іншим, а також змінити те, що вам не сподобається.
Якщо ви стали очевидцем кібер-буллінгу, існує три типи правильної поведінки:
  • виступити проти буллера (дати йому зрозуміти, що такі його дії оцінюються вами негативно).
  • підтримати жертву (особисто чи в публічному віртуальному просторі висловити думку про те, що кібер-булінг – це погано; цим Ви надаєте емоційну підтримку, так необхідну жертві).
  • повідомити дорослим про факт некоректної поведінки в кібер-просторі.

Правила безпеки у соцмережах під час відпочинку.

Які фотографії не слід публікувати на власних сторінках соцмереж, щоб захистити себе від злочинців./Files/images/mazurenko/соціальні мережі.jpg

Із настанням канікул профілі соціальних мереж більшості учнів переповнені світлинами з відпочинку. Хтось завантажує фото на тлі засніжених гір, мальовничих пейзажів, вогнів міста чи просто свій дім, собаку та навіть власну кімнату. Не всі діти замислюються над тим, що випадковими фотографіями вони можуть розповісти про себе практично все. Наприклад, учень робить світлину на тлі школи або власного будинку з адресою. Іноді в соцмережах з’являються фотографії, на яких детально видно дані документів, банківських рахунків і карток, паролів та інше.

Саме завдяки таким публікаціям зловмисники збирають необхідну інформацію та обкрадають оселю, коли в ній нікого немає, знімають кошти з рахунків. Знаючи про перебування дитини, вони можуть заподіяти їй шкоду. Не всі батьки контролюють публікації дітей в інтернеті, тому опиняються в зоні ризику разом з ними.

На всіх світлинах вказана геолокація, а під нею йде опис місця, де люди проводять час.

Незабаром розпочнуться зимові канікули й дітлахи знову робитимуть світлини не замислюючись над тим, яка інформація на них зображена. Комусь все-таки вдасться повернутись з відпочинку з хорошими спогадами, а інших може спіткати невдача.

Щоб доля не зіграла з вами і вашими дітьми у злий жарт, запам’ятайте правила безпеки в інтернеті.

Сімейні правила і домовленості від засновниці Школи дитячої безпеки Life School і психологині Анни Носач:

  1. Приватність і конфіденційність: перш ніж використовувати новий сервіс, додаток вивчаємо разом налаштування конфіденційності, безпеки і приватності;
  2. Фото з вечірки чи відпустки – тільки після події і тільки для знайомих;
  3. Публікації фото один одного з дозволу;
  4. Якщо щось налякало, збентежило або ти потрапив у неприємності – ми можемо про це спокійно поговорити і не будемо сварити. Ми підтримаємо тебе;
  5. Важливу особисту інформацію краще повідомити у телефонній розмові;
  6. Не публікуємо матеріали, які містять номер школи, номер телефону, домашню адресу та іншу приватну інформацію;
  7. Не зустрічайся з онлайнзнайомими, яких ти ніколи не бачив і не надавай їм особисту інформацію

Що ще варто пам’ятати:

  1. Не вказуйте в своєму профілі точну дату народження, домашню адресу, телефони та інші відомості про себе і своїх рідних.
  2. Замальовуйте іншим кольором штрих-коди квитків, номера кредитних карток і рахунків, серію і номер паспорта, водійських прав тощо.
  3. Не розповідаєте в своєму дописі чи сторіс про точний час виходу з квартири чи виїзду/ вильоту за кордон.
  4. Не розповідайте про свій фінансовий статус та місце, де ви зберігаєте гроші.

Перш ніж щось опублікувати в своєму акаунті, добре розгляньте світлину чи сторіс:які об’єкти на ній зображені чи готові ви до того, що цю публікацію побачать всі користувачі мережі? Перед публікацією радимо використовувати такий прийом: якби текст будь-якого вашого допису надрукували на футболці, чи носили б ви таку футболку?

Кiлькiсть переглядiв: 525

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.