Перспективи досліджень дітей з вадами слуху

Аналіз теоретичного матеріалу та результати проведених досліджень дітей з вадами слуху дали нам змогу виділити такі особливості пізнавальної сфери:

– сприймання у дітей з порушеннями слуху виражено на середньому та

низькому рівнях. Зоровому сприйняттю форми предметів сприяє практична

предметно-маніпулятивна діяльність дітей при одночасному оволодінні

відповідними словесними позначеннями;

– порушення мислення характеризується тим, що діти з порушеннями

слуху розуміють причинно-наслідкові зв’язки лише у поєднанні із наглядною

ситуацією, в якій ці зв’язки чітко проявляються;

– порушення уваги проявляється в труднощах переключення уваги, що

призводить до зниження швидкості виконання діяльності, збільшення

кількості помилок;

– в цілому зорова пам'ять дітей розвинена краще, ніж слухова; в

оточуючих предметах і явищах діти з порушеннями слуху часто відзначають

несуттєві ознаки;

– в розвитку словесної пам’яті спостерігаються великі труднощі, оскільки

навіть в умовах спеціального навчання відставання в розвитку словесного

мовлення призводить до відставання в розвитку словесної пам’яті;

– особливості розвитку таких пізнавальних процесів як пам’ять, мислення

та мовлення призводять до відставання розвитку уяви.

Тобто можемо зробити висновок, що в пізнавальній сфері дітей з

порушеннями слуху основними проблемними зонами є мислення, увага,

пам'ять, уява. Саме ці процеси потребують постійної психологічної стимуляції.

Наші подальші дослідження будуть спрямовані на вивчення особливостей

пізнавальної сфери дітей з порушеннями слуху, які детермінують її розвиток.

Практичний психолог: Подолян Ірина Костянтинівна

Кiлькiсть переглядiв: 70

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.